Jak założyć bloga, który może przerodzić się w biznes

Jak założyć bloga, który może przerodzić się w biznes

Jednym z największych wyzwań nowych firm jest budowanie publiczności dla swoich produktów. Nowi blogerzy, z drugiej strony, często pracują wstecz, budując publiczność najpierw przez konsekwentnie umieszczając dobre treści, a następnie badając sposoby zarabiania ich ruchu. Założenie bloga jest łatwe, jeśli chcesz mieć tylko zajęcie na boku. Ale jeśli myślisz o kreatywnych sposobach zarabiania pieniędzy jako bloger w dół drogi, musisz być strategiczny o tym, jak ustawić swój blog do sukcesu.

Co to jest blog?

Blog to strona internetowa składająca się z treści, zwykle skoncentrowanych na konkretnym temacie, które regularnie uzupełniasz. W przeciwieństwie do innych publikacji i artykułów, blogi mają tendencję do przybierania osobistego tonu, co pomaga im głębiej połączyć się z odbiorcami.

Ludzie zakładają blogi z różnych powodów, w tym:

  • Dzielenie się swoimi opiniami, pasjami lub spojrzeniem na swoje życie
  • Uczenie innych tego, co sami wiedzą
  • Budowanie listy e-mailowej
  • Rozwijanie swojej marki osobistej jako eksperta
  • Sprzedawanie produktów lub usług
  • Kombinacja każdego lub wszystkich powyższych celów

Z tych powodów blogowanie może być niezwykle satysfakcjonujące – szczególnie, gdy zupełnie obcy ludzie zaczynają konsumować Twoje treści – ale jest to również zobowiązanie. Niezależnie od tego, czy publikujesz codziennie, co tydzień, czy co miesiąc, ważne jest, aby być tak konsekwentnym, jak to tylko możliwe, nie tylko w tym, jak często publikujesz, ale także w rodzaju treści, które publikujesz. Bardzo rzadko blogerzy widzą rezultaty od razu, więc aby pozostać zmotywowanym na wczesnym etapie, pamiętaj, dlaczego to robisz.

Jak założyć bloga?

Najtrudniejszą częścią blogowania jest znalezienie czasu i pomysłów, których potrzebujesz, aby robić to konsekwentnie. Jednak rozpoczęcie działalności jest dość proste. Założenie bloga z potencjałem do bycia biznesem sprowadza się do następujących kroków, które omówimy szczegółowo:

  • Wybierz niszę dla swojego bloga
  • Wybierz nazwę bloga i domeny
  • Wybierz platformę blogową i szablon
  • Znajdź sposób, aby Twój blog zarabiał pieniądze
  • Spraw, by ludzie konsekwentnie czytali Twojego bloga
  • Zaplanuj swoją strategię wydawniczą

Wybierz niszę dla swojego bloga

W internecie nie brakuje treści. Może się wydawać, że trudno się wyróżnić, ale są dwa sposoby, aby konkurować: wybierając konkretną niszę, na której można się skupić i tworząc treści, które mają w sobie coś, czego czytelnicy nie mogą łatwo znaleźć gdzie indziej. Ważne jest, aby wybrać niszę, która jest szeroka na cal, ale głęboka na milę. Dzięki temu będziesz mógł konsekwentnie tworzyć treści bez wyczerpywania się pomysłów, a także wpływać na pomysły na nazwę swojej firmy (o czym później).

Nisza, którą wybierzesz, jest ważna, ponieważ nie tylko musi być publicznością, którą możesz trwale obsługiwać za pomocą stałego przepływu pomysłów na treści, ale ostatecznie określi sposób, w jaki zbadasz monetyzację. Zadaj sobie pytanie, jakie produkty lub usługi chciałaby kupić ta publiczność? Niezależnie od tego, czy planujesz zarabiać za pomocą reklam displayowych, czy innych strategii, o których wspomnimy później, jest to krytyczne pytanie, które należy zadać przy wyborze niszy dla Twojego bloga.

Wybierz dobrą nazwę bloga i domeny

Kiedy już wybierzesz swoją niszę, powinieneś rozważyć zakup nazwy domeny (np. yourblog.com). Możesz użyć firmy hostingowej, takiej jak Bluehost, aby znaleźć dostępne nazwy. Zakup nazwy domeny to dobry moment, aby zastanowić się, jak będziesz nazywał swoją stronę. Wybierz coś, co jest chwytliwe, zapamiętywalne, łatwe do wpisania i nie jest już zajęte przez inną markę. Nie masz pomysłu? Wypróbuj nasz generator nazw stron internetowych.

O ile nie próbujesz zbudować osobistego bloga lub strony z portfolio, zalecałbym nie używać swojego imienia jako domeny. Nadal możesz być twarzą bloga, nawet jeśli twoje imię nie jest w adresie URL, i to jest o wiele łatwiejsze do budowania lepkiej marki, kiedy wymyślić kreatywną nazwę, która odzwierciedla swój mandat.

Dodaj komentarz