Jak znaleźć pierwszych klientów?

Jak znaleźć pierwszych klientów?

Biznes jest niczym bez klientów, ale jak ich zdobyć w pierwszej kolejności? W tym artykule szybko prześledzimy dostępne opcje i mamy nadzieję, że damy Ci kilka pomysłów na to, jak znaleźć pierwszych 100 klientów – a potem pójść jeszcze dalej.

Wykorzystaj istniejące sieci kontaktów

Tworzenie sieci kontaktów jest kluczowe dla prowadzenia udanego biznesu. To właśnie dzięki nim potencjalni klienci i współpracownicy dowiadują się o Tobie w pierwszej kolejności. Jest to szczególnie przydatne, jeśli wchodzisz do sektora niszowego, ponieważ jest prawdopodobne, że w Twojej istniejącej sieci znajdą się osoby o odpowiednim zestawie zainteresowań, które mogą stać się potencjalnymi klientami.

Wykorzystanie istniejących sieci kontaktów może obejmować:

  • Korzystanie z LinkedIn w celu dotarcia do osób, które znasz (lub o których wiesz) w podobnych sektorach
  • Dotarcie przez e-mail lub SMS do wszystkich, których znasz osobiście
  • Przeprowadzanie wywiadów z potencjalnymi klientami, aby dowiedzieć się, czego oczekuje Twój rynek docelowy

Daj się znaleźć

Innym sposobem na zwiększenie swojego zasięgu jest poproszenie o wprowadzenie osób z Twojej sieci kontaktów. Powinieneś również zwracać uwagę na organizacje i wydarzenia związane z Twoją dziedziną; samo pojawienie się i nawiązanie kontaktu może być niezwykle pomocne.

Podziel się swoją wiedzą – warsztaty

Ramy mają znaczenie. Szukając klientów, myśl raczej w kategoriach tego, co możesz dla nich zrobić, niż tego, co oni mogą zrobić dla Ciebie.

Twoim celem jest uzyskanie dostępu do płacących klientów, oczywiście, ale jest to o wiele łatwiejsze do zrobienia, jeśli można przekonać ludzi, że można im pomóc. Jednym ze sposobów, aby to zrobić jest prowadzenie wydarzeń, w których dzielisz się swoimi umiejętnościami. Dokładny rodzaj warsztatów zależy oczywiście od Twojego zestawu umiejętności i sektora, w którym działasz. Bądź kreatywny! Jeśli masz trudności z wyborem tematu, poszukaj czegoś, z czym zmagałeś się wcześniej, ale udało Ci się to opanować.

Webinaria

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak trudne może być prowadzenie lub dostęp do wydarzeń na żywo. Nie pozwól, aby nieprzewidziane problemy Cię powstrzymały. Jeśli warsztaty nie są możliwe, webinaria są świetnym narzędziem do budowania i utrzymywania relacji oraz rozpowszechniania informacji o Twojej firmie.

Szkolenie

Możesz również podzielić się swoją wiedzą w inny sposób, organizując bardziej formalny program szkoleniowy. Zawsze znajdą się ludzie, którzy będą chcieli wejść do Twojej branży, a praca z początkującą firmą może być dla nich naprawdę kuszącą perspektywą. Oferowanie szkoleń nie tylko rozszerza twoją sieć kontaktów, ale także daje ci kolejny zestaw rąk do pomocy w kontaktach z klientami.

Reklama w mediach społecznościowych

Chociaż LinkedIn nie ma sobie równych w świecie biznesowych sieci społecznościowych, to nadal ma tylko ułamek bazy użytkowników i zaangażowania, że platformy takie jak Facebook i Instagram cieszyć. Podczas gdy marketerzy pozostają podzieleni w kwestii tego, ile dobrego płatne reklamy w mediach społecznościowych faktycznie robią podczas poszukiwania pierwszych klientów, jasne jest, że większość platform mediów społecznościowych oferuje świetne narzędzia do kierowania do konkretnych grup ludzi.

Zainwestuj w marketing w wyszukiwarkach

Jak znaleźć coś w Internecie? Wpisujesz to w Google. Firma jest tak skuteczna, że stała się własnym czasownikiem. Jest to tak wszechobecne, że wiele firm czyni optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO, kluczową częścią swojej strategii marketingowej. Chociaż możesz nie być w stanie dostać się na pierwsze miejsca dla popularnych słów kluczowych, prowadzenie aktywnej i łatwej w użyciu strony internetowej pełnej aktualnych treści może pomóc znacznie zwiększyć pozycjonowanie w wyszukiwarkach, zwłaszcza jeśli celujesz w niszowe lub “długoogonowe” słowa kluczowe.

Posty na blogu

Coraz więcej firm korzysta z własnych, dedykowanych blogów, aby na bieżąco aktualizować swoje treści. Dobre, przydatne treści mogą przyciągnąć potencjalnych klientów do Twojej witryny i umieścić Cię w doskonałej pozycji, aby zdobyć więcej klientów w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.