Obecnie już duża część firm, niezależnie od branży, jest w jakiś sposób aktywna w mediach społecznościowych, a ciągle na taki krok decydują się kolejne przedsiębiorstwa. Nie bez powodu – social media pozwalają zbudować reputację i pozycję marki, przyciągnąć nowych klientów i utrzymać obecnych. O ile oczywiście są dobrze prowadzone, co nie jest takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać.
W niektórych firmach obsługa mediów społecznościowych przypada obecnym pracownikom firmy, niekoniecznie związanym z marketingiem, a w innych korzysta się z pomocy ekspertów w tym zakresie. Dlaczego warto powierzyć ją właśnie specjalistom? Wszystkiego dowiecie się w dalszej części tego artykułu!
Obsługa social media – nie taka prosta, jak może się wydawać
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że obsługa social media to stosunkowo prosta sprawa. Faktycznie, sam panel służący do dodawania i planowania postów w mediach społecznościowych zwykle jest prostolinijny i łatwy w użyciu, jednak na rzeczoną obsługę składa się coś więcej niż rzeczone dodawanie postów.
Konieczne jest stworzenie grafiku publikacji (regularność jest kluczowa!) i ścisłe trzymanie się go, przygotowanie pomysłów na różnego typu cykle, typy postów i innych materiałów, opracowanie brandingu, przygotowanie treści postów i grafik do nich. Wszystko to wymaga sporo czasu, umiejętności i doświadczenia, aby rzeczywiście zrobić to dobrze.
Brak tego typu czynników może doprowadzić do tego, że firmowe profile w mediach społecznościowych będą świecić pustkami lub będą wypełnione nieciekawymi, kiepsko przygotowanymi postami i mało atrakcyjnymi wizualnie grafikami. To z kolei nie dość, że nie pomoże firmie, to może jej nawet zaszkodzić, ponieważ obecnie wiele osób lubi korzystać z social media, aby na przykład zadać danej marce jakieś pytanie i tego typu niska jakość treści może po prostu odrzucić niektórych klientów.
Pomoc specjalisty oznacza wysokiej jakości treści i zero wysiłku
Decydując, aby obsługa social mediów znalazła się w rękach specjalistów, nie tylko oszczędzamy czas i nerwy swoich pracowników, ale też zyskujemy pewność, że profile firmowe będą odpowiednio prowadzone. Eksperci mają zasoby pozwalające im szybko, sprawnie i profesjonalnie tworzyć wysokiej jakości treści i grafiki, a także dbać o regularność publikacji.
W zależności od potrzeb firmy, eksperci ds. social media mogą również zajmować się takimi sprawami, jak na przykład organizowanie konkursów xzy odpowiadanie na pytania i recenzje, tym samym jeszcze bardziej ograniczając konieczność angażowania się przedstawicieli firmy w funkcjonowanie profilu.