Prowadzenie biznesu online

Prowadzenie biznesu online

Najważniejsza na początek jest odpowiedź na pytanie, w jakich obszarach swojej działalności będziesz wykorzystywać Internet wraz z innymi nowoczesnymi technologiami. Zależy to od rodzaju biznesu, który prowadzisz.
Możesz przyjmować zamówienia i płatności, jeśli chcesz sprzedawać usługi lub produkty przez Internet.
Ale możesz pójść o krok dalej i uruchomić cały system zarządzania relacjami z klientem i prowadzenia działalności, w którego skład może wejść np.:

Możliwości są nieograniczone. Możesz zacząć prowadzić bloga lub uruchomic forum na temat twojej branży. W e-biznesie masz możliwość wykorzystywać potężne narzędzie, jakim jest autoresponder, prowadzić stałą korespondencje za pomocą newslettera, stworzyć ankietę on-line dla zbierania opinii o Twoim produkcie czy usłudze. Możliwości jest naprawdę wiele. O niektórych z nich powiem jeszcze kilka słów podczas tego kursu.

Działalność e-biznesowa ma znaczną przewagę nad tradycyjnymi formami prowadzenia biznesu. Dzięki Internetowi możesz rozszerzyć zakres swojej działalności przy jednoczesnym skróceniu czasu realizacji procesów biznesowych.
Jednak dwa czynniki są największym plusem e-biznesu.
Pierwszy to oszczędność czsu. Jeśli prowadzisz dowolną działalność w Internecie, nie musisz fizycznie przyjmować zamówień, pozyskiwać klientów, weryfikować płatności itp. Wiele rzeczy dzieje się automatycznie. Poza tym nie dotyczą Cię dojazdy do pracy, ponieważ większość rzeczy możesz zrobić w domu.

Druga sprawa to czas pracy. Biznes w Internecie działa dla Ciebie 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Nieważne czy jesteś na basenie, wakacjach czy po prostu śpisz,system cały czas działa a klienci mogą w każdej chwili zobaczyć twoja ofertę.

W swoim e-biznesie to TY ustalasz godziny pracy dogodne dla Ciebie.
Po pewnym czasie możesz wypracować sobie dochód pasywny. Czyli zarabianie przy minimalnym nakładzie pracy lub nawet bez niej. Praca wykonana raz będzie ci dawać efekty przez długi okres bez Twojej interwencji.

Działania w e-biznesie mogą przybierać 2 głowne formy. Są to:
– B2C, czyli kontakty handlowe pomiędzy firmami a klientami
– B2B, czyli handlem elektronicznym pomiędzy firmami.

W tym kursie zajmiemy się sektorem B2C.

W sektorze B2C możemy wyróżnić następujące formy działalności:
– handel detaliczny, czyli sklepy internetowe,
– dostarczanie zawartości, jest to dostarczanie zawartości informacji takich jak książki, muzyka, software czy zdjęcia i filmy,
– brokerzy transakcji to biura podróży, pośrednictwo pracy czy usługi finansowe,
– portale i serwisy informacyjne,
– dostawcy usług,
– dostawcy „społeczności” to wszystkie portale społecznościowe.

Sklep internetowy to bardzo szeroka nazwa. Mogą się pod nią kryć wielkie sklepy z rozbudowaną siecią jak również małe sklepy będące uzupełnieniem innych działalności.

Ze względu na asortyment możemy wyróżnić sklepy:
– horyzontalne, czyli skierowane do dużej ilości klientów z szerokim asortymentem
– wertykalne to sklepy niszowe skierowane do konkretnych klientów.

Strona sklepu internetowego powinna posiadać:

Inna formą sprzedaży w Internecie są aukcje. Mogą one być uzupełnieniem sklepu internetowego jak również odrębną forma sprzedaży. Najczęściej funkcjonują analogicznie jak tradycyjne aukcje, ale mogą również przybierać inne formy takie jak aukcje holenderskie (odbywają się „w dół” a nie jak tradycyjne „w górę”), odwrócone (gdzie klient zgłasza chęć kupienia produktu), aukcje przetargowe (działające jak tradycyjne przetargi). Portale aukcyjne oferują również możliwość wystawienia więcej takich samych przedmiotów jak również opcje natychmiastowego kupienia z pominięciem aukcji.
W sektorze B2C znajdują miejsce również pasaże handlowe, w których znajdują się oferty wielu sklepów internetowych. Można to przyrównać do dużych centrów handlowych.

W biznesie kluczową sprawą jest oczywiście pozyskiwanie klientów. Im więcej klientów tym więcej pieniędzy- to chyba jest jasne.
Ale jak tych klientów przyciągnąć?
Potrzebujemy uruchomić nasz marketing.
I właśnie tym będziemy się teraz zajmować.
Działanie w Internecie a co za tym idzie marketing, jest różne od działania tradycyjnego. Strategie marketingowe są różne, natomiast jest kilka kwestii wspólnych. Są również rzeczy, które są absolutnie niezbędne, aby odnieść sukces.
W następnych postach napiszę jak możemy i jak powinniśmy promować swój biznes w sieci. Będą to konkretne rady do wdrożenia do zaraz.
Dlatego obserwuj mojego bloga i wynieś z tych informacji jak najwięcej korzyści dla siebie

Cóż to za rzecz. Oczywiście mówię o blogu i to o blogu, którego nazwiemy eksperckim.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.