Biznes blogowy – czy na prowadzeniu bloga da się zarobić

Biznes blogowy – czy na prowadzeniu bloga da się zarobić

Biznes blogowy

Blogowy biznes to nie łatwy kawałek chleba, szczególnie dla tych, którzy dopiero startują. Chyba najtrudniejszą sprawą jest zmobilizowanie się do regularnego pisania przez dłuższy okres czasu. W przypływie energii i weny twórczej można rzecz jasna skonstruować kilka, a nawet kilkanaście wartościowych wpisów i zaplanować je tak, by publikowały się codziennie. Gdy jednak wena przechodzi, nie jest już łatwo wymyślać kolejne tematy tekstów, szczególnie gdy mało kto czyta naszego bloga.

Biznes blogowy to ciągła praca

Niestety jest to zamknięte koło – gdy nie ma nowych wpisów, to nie ma też użytkowników, a ci, którzy mieli przeczytać stare notki już to zrobili. Jeżeli nie będzie nowych, szybko nie powrócą do zaglądania na stronę, która i tak nie jest aktualizowana.

Kolejny problem w braku motywacji ma związek z tym, że zazwyczaj jeśli nie wiadomo o co chodzi, to zapewne chodzi o pieniądze. Tak jest też w przypadku biznesów internetowych. Brak przychodów z naszego bloga może skutecznie zniechęcić do przygotowywania następnych wpisów, a co za tym idzie – całkowitego porzucenia pomysłu pisania. Ważna jest więc motywacja do pracy, którą mogą być zarówno pieniądze, jak i po prostu chęć przekazania swoich myśli większej ilości osób. Jeżeli wpisy są interesujące, to z pewnością nie będzie problemów z tym, by czytali je ludzie. Wystarczy tylko pisać o tym, co nas interesuje i liczyć, że zaciekawi też innych.

Grunt to pasja

O wiele łatwiej jest prowadzić bloga, kiedy ma się pasję, którą można na nim regularnie opisywać. Najłatwiej mają chyba podróżnicy, którzy realizują odwieczne marzenie o tym, by połączyć pracę z tym, co się kocha. Nawet jednak oni muszą ciężko pracować na to, by wydatki związane z przemieszczaniem się po świecie zostały zrekompensowane przez dochody od sponsorów.

W tym celu zamieszczają oni na swoich platformach tak zwane wpisy sponsorowane, w których reklamują różne produkty. Marki często płacą popularnym blogerom za to, by ich produkt był nie tylko widoczny we wpisie, ale również pokazany w dobrym świetle. Niestety taka forma zarabiania dotyczy zazwyczaj tylko tych twórców, którzy mogą pochwalić się na prawdę sporą oglądalnością swoich blogów.

Pozostali muszą uzbroić się w cierpliwość i zdobywać czytelników metodą małych kroków. Jeśli jednak ich wpisy będą wystarczająco ciekawe, jest duża szansa, że prędzej, czy później ktoś się nimi zainteresuje. Wtedy będzie o wiele łatwiej o pozyskanie pierwszych sponsorów, co może stanowić dobry początek na drodze do rozwinięcia internetowego biznesu.

Dodaj komentarz