Jak zapewnić bezpieczeństwo przesyłek w branży e-commerce?

Jak zapewnić bezpieczeństwo przesyłek w branży e-commerce?

 

Sprzedaż towarów na odległość wymaga stosowania opakowań, które zapewnią bezpieczeństwo przesyłek. Doskonale wiedzą o tym właściciele sklepów internetowych, bo najczęściej to oni ponoszą odpowiedzialność za uszkodzenia produktów podczas transportu. Z czego to wynika i jak zabezpieczać towary na czas transportu, by nie ponosić strat?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sprzedawca internetowy odpowiada za przesyłany produkt do czasu jego wydania konsumentowi. Oznacza to, że także w trakcie transportu ponosi za niego odpowiedzialność, chyba że konsument wybrał inny sposób dostawy, niż ten, który został zaproponowany przez sprzedawcę. To właśnie ten zapis powinien skłonić osoby działające w branży e-commerce to zwrócenia większej uwagi na właściwie pakowanie sprzedawanych produktów.

Opakowanie dla e-commerce – bezpiecznie i efektownie

Należy zwrócić uwagę, że opakowania w e-commerce odpowiadają nie tylko za bezpieczeństwo przesyłek, ale również za ich estetykę, promocję sklepu, a także wizerunek sprzedawcy. Warto więc dołożyć wszelkich starań, by dobrze spełniały swoje zadanie. Od tego, jak zostanie zapakowany produkt, zależy między innymi to, czy sprzedawca wzbudzi zaufanie u kupującego. Umieszczone na opakowaniu logo pomoże w promocji sklepu i budowaniu świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Natomiast opakowania okolicznościowe (świąteczne, weselne, walentynkowe itp.) sprawdzą się doskonale wtedy, gdy konsument zdecyduje, aby wysłać zakupiony produkt jako prezent do innej osoby.

Opakowanie zewnętrzne

Jednak najważniejszym zadaniem opakowań w branży e-commerce jest ochrona przesyłanych produktów. Na tym, by dotarły w stanie niepogorszonym na miejsce docelowe, powinno zależeć zarówno kupującym, jak i sprzedawcom. Ważną funkcję pełni tu opakowanie zewnętrzne. Najczęściej jest to karton tekturowy, który należy dopasować do konkretnego produktu. Znaczenie ma jego kształt, rozmiar oraz waga. W przypadku niewielkich produktów, zamiast kartonów można zastosować koperty bąbelkowe. Warto zwrócić uwagę, że w tym przypadku nie ma potrzeby stosować taśmy do zaklejania przesyłki, ani wypełniaczy do paczek. Z kolei tuby kartonowe idealnie sprawdzają się do przesyłania wielkoformatowych wydruków, takich jak kalendarze, plakaty, czy fototapety.

Wypełniacze do paczek

Poza opakowaniem, które chroni produkt od zewnątrz, istotne są również wypełniacze do paczek. I jedne i drugie można znaleźć na stronie E-hurtownia-opakowan.pl. Wśród wypełniaczy należy wymienić folię bąbelkową, idealną do owijania sprzedawanych produktów i zabezpieczania ich przed uszkodzeniami mechanicznymi. Folię bąbelkową można również wykorzystać do wypełniania wolnych przestrzeni pomiędzy towarem a ścianką tekturowego kartonu. Poza folią bąbelkową można wykorzystać również inne wypełniacze, takie jak skropak, maty bąbelkowe albo poduszki powietrzne.

Dodatkowe akcesoria

Niezwykle istotne są także inne, stosowane przez e-sprzedawców akcesoria, a wśród nich taśma do pakowania. Warto wybrać taką, która zapewni dostateczną ochronę i nie odklei się podczas niesprzyjających czynników zewnętrznych (wilgoć, niska albo wysoka temperatura itp.). W niektórych przypadkach może się również przydać folia stretch. Owinięte nią przesyłki zostaną dodatkowo zabezpieczone przed wilgocią.

Dokonując wyboru akcesoriów do pakowania, e-sprzedawcy powinni wziąć pod uwagę podatność konkretnego produktu na uszkodzenia i dostosować je do wrażliwości produktu na wstrząsy, drgania, stłuczenie, wilgoć itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.