Czy uruchomienie sklepu internetowego jest trudne?

Czy uruchomienie sklepu internetowego jest trudne?

Własny sklep internetowy to ciekawy pomysł na biznes. Potencjalnie pozwala on sporo zarobić, a w przypadku zastosowania dropshippingu, czyli modelu sprzedaży bez fizycznego posiadania produktów i magazynu, nie jest wymagana nawet duża inwestycja czasu i pieniędzy. Pojawia się jednak jedno kluczowe pytanie: czy założenie własnego sklepu jest trudne?

Uruchomienie własnego sklepu internetowego – co jest do tego potrzebne?

Do uruchomienia sklepu internetowego będzie Ci potrzebna przede wszystkim domena (czyli np. nazwatwojegosklepu.pl), hosting (na nim przechowywane będą dane Twojej witryny) i motyw, a także wtyczka do systemu zarządzania treścią stworzona z myślą o e-commerce. Pewnym rozwiązaniem jest też skorzystanie z kompletnej usługi do prowadzenia własnego sklepu internetowego, która w ramach jednej platformy udostępnia domenę, hosting, panel do zarządzania sprzedażą i nie tylko.

To oczywiście tylko czubek góry lodowej, jeśli chodzi o start w e-commerce. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, staraj się zgromadzić jak najwięcej cennej wiedzy od ekspertów. Wszystko o uruchamianiu sklepu internetowego znajdziesz pod załączonym linkiem, w tym wiele wartościowych wskazówek, dzięki którym cały proces przebiegnie szybciej i wygodniej.

Pamiętaj jednak, że na założeniu sklepu praca się nie kończy i warto regularnie go ulepszać, a w miarę rozwoju strony także dodawać nowe elementy, które pomogą przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać obecnych (często spotykanym rozwiązaniem jest na przykład wprowadzenie programu lojalnościowego).

Ile kosztuje uruchomienie własnego sklepu internetowego?

Ciężko jednoznacznie wskazać, ile będzie nas kosztowało uruchomienie sklepu internetowego, ponieważ składa się na to wiele pomniejszych wydatków. Choćby domena, która może kosztować kilkanaście złotych rocznie, ale też kilkaset – wszystko zależy od jej rzadkości. Krótkie, proste i chwytliwe domeny są najlepsze, ale też najbardziej rozchwytywane i najdroższe. Bardzo różnorodne są też ceny hostingu, w przypadku którego również trzeba opłacić usługę na rok z góry. Hosting można zakupić już za kilkadziesiąt złotych rocznie, ale są też rozwiązania znacznie, znacznie droższe (ale przy tym wydajniejsze).

Do tego musimy doliczyć jeszcze koszt motywu (chyba, że zdecydujemy się na motyw darmowy, ale w przypadku działalności komercyjnej może to nie być najlepsze rozwiązanie). Co więcej, trzeba się przygotować na różnorodne opłaty związane ze stosowanym systemem do handlu internetowego. Jedna z popularniejszych wtyczek do WordPressa tego rodzaju, WooCommerce, nie pobiera co prawda żadnych opłat za rozpoczęcie sprzedaży, ale od każdej transakcji wykonanej za jej pomocą pobierana jest prowizja.

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.