Obecność w mediach społecznościowych to w tych czasach praktycznie konieczność, jeśli chcemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Właściciele biznesów powinni prowadzić aktywne działania w tym zakresie, aby zareklamować swoje produkty lub usługi i pozyskać nowych klientów. Nie wystarczy jednak tylko założenie fanpage oraz wstawianie na niego przypadkowych postów. Konieczny jest plan, który w dłuższej perspektywie ma przynieść pożądane zyski. Zobacz jak prowadzić działania firmy w mediach społecznościowych i co Ci się do tego przyda.
Zdjęcia na social media
Główną funkcjonalnością social mediów jest to, że możemy na nie wstawiać zdjęcia. Jeśli prowadzisz hotel, to mogą to być zdjęcia pokoi, a jeśli jesteś właścicielem restauracji, to codziennie możesz wstawiać zdjęcia dań. To jakie fotografie będą pojawiać się na Twoim profilu, zależy od rodzaju działalności, jaką prowadzisz. Jest jednak jedna rzecz, o której powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Mianowicie chodzi o to, że fotografie wstawiane na media społecznościowe powinny być jak najwyższej jakości.
Unikaj wstawiania rozmazanych i ciemnych zdjęć, ponieważ nie jest to atrakcyjne dla osób, które Cię obserwują. Zdjęcia na social media dla firm powinny być estetyczne i wysokiej jakości, ponieważ to one przyciągają najwięcej odbiorców. Jeśli nie potrafisz samodzielnie stworzyć dobrych zdjęć, to możesz wynająć profesjonalistę. Zrobi on ładne zdjęcia Twojego obiektu, produktu lub innej rzeczy, którą chcesz sprzedać. Zdjęcia mogą zostać użyte w grafikach, które mają zaangażować fanów. Kluczowe jest jednak to, aby swoim wyglądem zachęcały one do zapoznania się z ofertą firmy.
Regularność
Jeden post raz na miesiąc nie przyniesie Ci zbyt dużego rozgłosu. Jeśli chcesz, aby działania w mediach społecznościowych były skuteczne, to powinieneś regularnie publikować treści na swoim profilu. Nie musisz robić tego codziennie, ale 2-3 wpisy tygodniowo to zazwyczaj minimum w przypadku większości branż. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, to regularnie wstawiaj zdjęcia klientek i klientów po zabiegu, aby zachęcić inne osoby do zapisów.
Z kolei, jeśli prowadzisz sklep internetowy, to informuj swoich obserwujących o nowych produktach na stronie oraz aktualnych promocjach. Ważne jest jednak to, aby robić to regularnie i nie przypominać sobie o social mediach, tylko raz na jakiś czas. Możesz np. raz w tygodniu zaplanować posty na cały tydzień lub też dwa tygodnie do przodu. Dzięki temu nie będziesz musiał pamiętać w ciągu dnia o tym, aby coś wstawić.
Z usług fotografa wnętrz możesz skorzystać kontaktując się z martynasoulstudio.com