Reklama w social media
Social media stały się już na tyle efektywnym sposobem na reklamowanie firmy, że prawie każdy przedsiębiorca posiada firmowy profil. A jeżeli jeszcze go nie posiada, to zapewne niedługo taki założy. W czasach kiedy wszystko obraca się wokół internetu warto jest właśnie tam się reklamować. Nie znaczy to jednak, że musisz zamieszczać formalne, “sztywne” treści w serwisie. Możesz spróbować zareklamować się bardziej na luzie, zwłaszcza kiedy chcesz trafić do młodych klientów. Na taką formę reklamy pozwala Snapchat.
Snapchat – reklama firmy na wesoło
Snapchat jest platformą społecznościową, w której większość użytkowników to młodzi ludzie. Dlatego reklama na tej platformie powinna być kierowana właśnie z myślą o młodych odbiorcach. Ponadto platforma skupia się głównie na treści wizualnej i interaktywnej, gdzie można tworzyć krótkie filmy, zdjęcia czy korzystać z filtrów, które pozwalają przeobrażać się np. w kotka czy pieska z uszkami. Zresztą właśnie za sprawą filtrów stoi właśnie popularność tego serwisu.
Pod kątem reklamowania szczególnie trafne są tutaj treści zabawne i z przymrużeniem oka. Dlatego firmy chcące reklamować się na Snapchacie, powinny podchodzić do kreacji reklamy z dużym dystansem do siebie i własnej marki. Sama reklama jest jednak droga i kosztami zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych platform społecznościowych (Facebook, Twitter itp.).
Snapchat zapewnia ci takie opcje jak:
- Sponsorowane filtry, które po wykupieniu pojawiają się użytkownikom, którzy mogą zacząć z nich korzystać. Są bardzo skuteczne, ponieważ wielu użytkowników chętnie korzysta z nowych filtrów i przesyła je znajomym, co może świetnie budować rozpoznawalność marki.
- Płatna reklama, wyświetlana tuż nad pozostałymi snapami od znajomych. Zazwyczaj są to 10-sekundowe filmiki, które na podstawie interakcji oferują dodatkowe informacje, np. pełny artykuł czy dłuższy film wideo.
- Geofiltry – możliwość reklamy, skupiająca się na położeniu geograficznym. Możemy w ten sposób nakładać na snapy graficzną nakładkę z danej lokalizacji.
Jeżeli chcesz dotrzeć z ofertą do młodych osób warto jest promować firmę na Snapchat’ie.
Aby jednak twoje reklamy były efektywne zastosuj się do poniższych porad:
– Idealne miejsce na akcję w reklamie to 0:03 – 0:05.
– Wypróbuj nie tylko wideo, ale także GIF-y czy cinemagraphy.
– W przypadku długiego wideo należy zachować jasność przekazu oraz zwięzłość
– Reklama powinna natychmiast informować o produkcie i ofercie.
Dzięki szybkim i wesołym reklamom możesz zyskać grono oddanych klientów. Zatem – do dzieła!