Urządzenia i maszyny budowlane użytkowane są w różnych warunkach, co powoduje często uszkodzenie mechaniczne oraz zniszczenie warstw malarskich na powierzchni elementów metalowych. Stąd konieczność częstych remontów i oceny stanu elementów konstrukcyjnych. Aby dokonać takich oględzin, należy wyczyścić elementy oraz usunąć z nich wszystkie pozostałości po substancjach chemicznych i farbach.
Technika piaskowania oraz materiały, jakich się używa
Piaskowanie wymyślona na potrzeby przemysłu. Za pomocą sprężonego powietrza wyrzuconych jest materiał ścierny, który uderza w czyszczony przedmiot. Pozwala to na usunięcie rdzy oraz wszystkich nalotów powierzchniowych. Ścierniwo dociera do wszystkich nawet trudno dostępnych miejsc, co ułatwia pracę związane z czyszczeniem. Piaskowanie zastępuje szlifowanie ręczne i znacząco skraca czas przygotowania części do konserwacji. Różna gradacja ścierniw powoduje łatwość, z jaką można dopasować technikę piaskowania do potrzeb oraz materiałów, jakie przeznaczone są do czyszczenia. Można stosować inne materiały niż piaski do delikatnych powierzchni wykonanych z aluminium. Piaskowanie może polegać na usunięciu rdzy lub na zmatowieniu powierzchni czyszczonej, aby ułatwić utrzymanie jej w czystości.
Zalety, jakie posiada piaskowanie podczas remontu maszyn
Piaskowanie dzięki użyciu sprężonego powietrza jest metodą bardzo szybą i wydajną. Duże powierzchnie mogą być czyszczone sprawnie nawet przez jednego pracownika. Dodatkowo piaskowanie elementów tj. felg, elementów maszyn itp. oddziałuje na wszystkie czynniki negatywnie wpływające na podzespoły. Usuwana jest farba oraz ślady po substancjach oleistych. Ten sposób również ograniczamy czas potrzebny na czyszczenie podzespołów po ich demontażu. Usunięcie farb i powłok lakierniczych nie wymaga stosowania rozpuszczalników, co również usprawnia proces kompletowania części przed montażem. Dzięki dokładnym oczyszczeniu podzespołów można szybko sprawdzić, jaki jest ich realny stan techniczny oraz przeznaczyć je do ewentualnej regeneracji. Pozwala to na szybką reakcję i zamówienie części w serwisie tak, aby były one gotowe do zamontowania w wyremontowanym pojeździe. Wszystkie podzespoły metalowe powinny być zakonserwowane smarami lub powłokami antykorozyjnymi. Przygotowanie powierzchni wpływa na trwałość takich powłok, co przekłada się na ochronę całej konstrukcji maszyny. W ten sposób prace serwisowe wykonywane są z mniejszą częstotliwością i nie ograniczają efektywnego wykorzystania czasu pracy maszyny.
Podczas remontu maszyn budowlanych warto korzystać z usług podmiotów oferujących piaskowanie elementów tj. felg, elementów maszyn itp., ponieważ skróci to czas samego remontu oraz podniesie jakość wykonywanych prac remontowych.